Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Diesla opłaca się mieć już przy 10 000 km przebiegu rocznie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Diesla opłaca się mieć już przy 10 000 km przebiegu rocznie

    Zamieszczone przez Krzych
    a może coś takiego ?
    seqshift.com
    seqshift.com
    prawie jak sekwencja :wink:
    Może i fajne ale pewnie skąplikowane (czytaj sprawiające problemy) i cholernie drogie. Ten shortshifter był w miarę tani.
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

  • #2
    Diesla opłaca się mieć już przy 10 000 km przebiegu rocznie

    Wybór droższego modelu z silnikiem Diesla zamiast podobnej wersji zasilanej benzyną jest dla właściciela w przypadku większości samochodów osobowych bardziej opłacalny, jeśli w ciągu roku pokonuje się 15 tys. km - wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez niemiecki automobilklub ADAC. W przypadku około 50% nowych samochodów jest to również teoretycznie lepsze rozwiązanie z punktu widzenia kosztów eksploatacji, jeśli roczny przebieg wynosi tylko 10 tys. km.

    Mimo wyższych stawek podatkowych i ubezpieczeniowych, konieczności częstszego serwisowania oraz średnio o 1 500 EUR wyższej ceny kupna to właśnie auta zasilane olejem napędowym oferują wyraźnie niższe koszty eksploatacji niż auta na benzynę, a to dzięki mniejszym wydatkom na paliwo. Aby jednak właściciel diesla mógł liczyć na dobrą cenę przy późniejszej sprzedaży pojazdu, samochód musi koniecznie spełniać przynajmniej normę czystości Euro 4 i posiadać filtr cząstek stałych.

    ADAC zamieścił listę dziesięciu modeli w wersji z silnikiem Diesla, których posiadanie w porównaniu z odmianą benzynową jest dla właściciela najbardziej opłacalne. Przy założeniu, że w ciągu roku pokonuje się dystans 15 tys. km, kierowca np. BMW 320d (auto posiada filtr cząstek stałych) może w porównaniu z właścicielem BMW 320si zaoszczędzić prawie 1 600 EUR. Kolejny przykład to Audi A4 quattro z silnikiem 3.0 TDI (filtr cząstek stałych) oraz 3.2 FSI quattro - przy rocznym przebiegu 20 tys. km właściciel pierwszego pojazdu może wydać nawet o 1 800 EUR mniej.

    ADAC radzi jednak przed kupnem każdego modelu przeprowadzić dokładną kalkulację, która wersja jest bardziej opłacalna w eksploatacji. Niektórzy producenci oferują auta z silnikiem wysokoprężnym po tak wysokiej cenie, że nawet przy późniejszych oszczędnościach użytkownik nic by nie zyskał. Szczególnie w przypadku małych aut przy niedużym rocznym przebiegu wybór droższej wersji na olej napędowy rzadko się opłaca.
    [samar.pl - ,4&new=10461&pag1=1]link"]Żądany zasób (plik lub strona) nie został odnaleziony | www.samar.pl ]
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz


    • #3
      Jak ja szukalem auta to duzo ludzi mi mowilo ze diesel jest oplacalny od 20kkm/rok,
      dodatkowo jeszcze gazownikow nie uwzgednia ten raport...
      Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
      mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez marcind
        dodatkowo jeszcze gazownikow nie uwzgednia ten raport...
        bo w normalnych krajach do samochodow z silnikami benzynowymi leje sie benzyne :roll:
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz


        • #5
          moze nie na taka skale jak w Polsce ale w Niemczech jest troche aut z gazem.
          Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
          mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

          Komentarz


          • #6
            marcind, w Niemczech jest *ponad* 10 razy mniej stacji z LPG, wiec auta z LPG to raczej margines, bo aut osobowych maja duzo wiecej niz u nas.

            Kalkulator "Diesel czy benzyna" jakby ktos chcial liczyc czy mu sie diesel oplaca to polecam:
            http://www.autocentrum.pl/?FF=146
            :: O1 AXR Kombi

            Komentarz


            • #7
              Dlatego chyba od czerwca bedie dostepna Octavia II 4x4 2.0TDI FAP i jak sadze rowniez beda te filtry w wersji napedu na jedna os. Kwesita norm emisji spalin u nas jeszcze nie jest brana pod uwage i Skoda to zlewala dlatego w zeszlym roku silniki TDI spelniamy E3 a w tym spelniaja juz E4 pomimo, ze na rynku niemieckim od poczatku diesle w OII spelnialy norme E4.

              Pulse, Mimo to w Holandii rynek LPG i CNG jest dosc znacznie rozwiniety, tak samo rynek Wloski jest dosc duzy jesli chodzi o instalacje.
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Holandii rynek LPG i CNG jest dosc znacznie rozwiniety, tak samo rynek Wloski jest dosc duzy
                zgadza sie duzo aut sciaganych z tych panstw ma instalacje na pokladzie...
                Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Dlatego chyba od czerwca bedie dostepna Octavia II 4x4 2.0TDI FAP i jak sadze rowniez beda te filtry w wersji napedu na jedna os. Kwesita norm emisji spalin u nas jeszcze nie jest brana pod uwage i Skoda to zlewala dlatego w zeszlym roku silniki TDI spelniamy E3 a w tym spelniaja juz E4 pomimo, ze na rynku niemieckim od poczatku diesle w OII spelnialy norme E4.
                  Z tymi filtrami to troche kicha, bo się nie da podkręcać silników z FAPem tak jak zwykłych ;(
                  Leon FR 2.0TDI 170KM

                  Komentarz


                  • #10
                    BioBogon, Krecic mozna, kwestia tylko taka, zeby nie dac za duzo koksu bo bedzie caly czas w tryb awaryjny sie przelaczal.
                    Jestem tylko ciekaw czy ten filtr jest jak w Pugu 307 gdzie co 60kkm trzeba wlac taka buteleczke specjalnego plynu, ktory tani nie jest :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      BioBogon, Krecic mozna, kwestia tylko taka, zeby nie dac za duzo koksu bo bedzie caly czas w tryb awaryjny sie przelaczal.
                      Jestem tylko ciekaw czy ten filtr jest jak w Pugu 307 gdzie co 60kkm trzeba wlac taka buteleczke specjalnego plynu, ktory tani nie jest :twisted:
                      ZTCW w VAGach ten filtr jest bezobsługowy tak jak katalizator.
                      Z tym kręceniem to ponoć jest gorzej niż z DSG tzn. na jeszcze mniej pozwala.
                      Leon FR 2.0TDI 170KM

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X